SEVDA ATEŞTEN GÖMLEK

Erotik Heykeller

Aynaya Bakan Kadın
Mermer
1991

VAHDET-İ VÜCUT SERİSİ

Kum denize âşık
Deniz dağa
Dağ buluta âşık
Bulut güneşe
Siyah beyaza âşık
Su ateşe
Ruh bedene…
Yok etmekle
Var olmak sarmalında
Hep,
Âşıkız.

Mehmet Aksoy
2006

Vücutsallığın övgüsü,
insanın içindeki tanrısal
cevherle bütünleşme,
ona tapınma, onunla bir
olma duygusu, kavuşma
isteği ve hasretin forma
dönüşümü: İşte benim
aşk heykellerim!

Vücutsallığın övgüsü,
insanın içindeki tanrısal
cevherle bütünleşme,
ona tapınma, onunla bir
olma duygusu, kavuşma
isteği ve hasretin forma
dönüşümü: İşte benim
aşk heykellerim!

Simene Endimon
Taş
1996

Bafa Gölü yıldız doluydu
Gök tersine dönmüştü
Beşparmak Dağları
Yıldız ışığında
Beklemede Endimon
Sessiz…
Ak altından gövdesi
Yükseldi Aykız Simene,
Salındı Endimon’un üstüne.
Titrek gümüşten öpücüklerle,
Her zerresinden vücudunun
Aktı içine.
Damarlarında ayışığı,
Sümene’nin koynunda
Gümüşe boyandı Endimon.
Bafa Gölü’nde
Oynaşan yıldızların içinde
Suda suretleri çıktı öylece…
Mehmet Aksoy
28 Mart 1998

Varlıkla Yokluk Arasında
Mermer
1996

GÖNLÜMÜZ BİR UÇURTMA

Bir pencerede
Sabahın aydınlığını kucakladık.
Çıplak vücutlarımızdan süzüldü,
Yüreğimize doldu ışık.
Gözlerimizde,
İçimize düşen ışığın pırıltıları,
Derimiz dirilmiş
Sevda kokuyor nefesimiz.
Gözlerinde,
Binlerce senenin hasretini öpüyorum.
Dudaklarından, dudaklarıma
Dilinin ucundan, dilime akan
Susuzluğumuz.
İçimizdeki çocuk şarkı söylemeye başladı.
Yüreğimizde
Gökkuşağı açmış.
Sen Türkiz giymişsin,
Ben Kürt pembesi
Gönlümüz bir uçurtma
Allı pullu kuyruğu
Mavi, mor, kırmızı, yeşil
Göğsümüzde bahar rüzgârı…

Mehmet Aksoy
5 Mart 1985

ODA
Kalker
1989

ODA (Detay Görüntüsü)

AİLE
Mermer
1987
Aynada Bir Anı
Bronz
1990

Erotik ile estetik arasındaki
bıçak sırtı çizgide erotik
tarafına kayarsan pornografiye
düşersin. Formda estetik-erotik
bütünlüğünden aşk çıkar.

Vahdet-i Vücut Serisinden
Mermer
1987
Kosmos’a Doğru
Granit
1985
Sevgi Sarmalı
Yayladağ Kalker
1987

Bence formun plastitesinde estetik, güzel ve erotik bütünlüğü var olmalı. Estetikle güzel arasındaki çizgide güzel tarafına düşersen banal, kartpostal resmi gibi plastitesi olmayan, derinliği olmayan şık bir formu, kitsch’i yakalarsın. Lâkin formun plastiğini büyüsünü, estetik hazzını ve bunlarla gelen anlamlı derinliğin, insanı yücelten duygusunu kaçırırsın.

Varlıkla Yokluk Arasında
Yayladağ Kalker
1992

Hypnos ve Thanatos
Yayladağ Kalker
1992

Danseden Kadın
Kalker
2001

Hypnos ve Thanatos 2
Yayladağ Kalker
1992

Dans Eden Kadın 2
Yayladağ Kalker
2002
Varlıkla Yokluk Arasında
Mrmer
1992
Vahdet-i Vücut Serisinden
Polyester döküm
1979
Danseden Erkekler
Kalker
1993
Deniz İçinde
Limra
2005

Sevişen Çiftler